Wednesday, November 23, 2011

Nasi Ayam PALING SEDAP DI DUNIA!!!! Yaahhh MARI MAKAN!!!



Hari ini, Rabu, bersamaan 23.hb10.2011, penulis telah berkunjung untuk makan tengahari di sebuah restoran tersohor di kediaman penulis (Bandar Baru Bangi), untuk menikmati hidangan Nasi Ayam yang sangat lazat dan istimewa serta tiada tolok bandingannya. Rempah istimewa dengan kicap, minyak bijan dan digaul pula dengan cili giling khas yang disediakan serta sup yang sedap serta nasinya yang lemak dan beraroma benar-benar berjaya menambat selera tuan penulis (Lijai).

Ini bukanlah kali pertama tuan Lijai bertandang ke Restoran ini, kerana sebelum ini, ada beberapa kali tuan Lijai telah berkunjung ke restoran ini untuk menikmati hidangan Nasi Ayam yang tersohor ini. Restoran yang dimaksudkan adalah Restoran Nasi Ayam Yunnan di Seksyen 9 Bandar Baru Bangi. Penulis makan di sana sampai bertambahlah nak jadi cerita betapa sedapnya kan. 


Nasi Ayam di sini yang istimewanya adalah 'style' masakannya yang bukan mengikut nasi ayam biasa atau nasi ayam Hainan di mana-mana gerai, tetapi ia menggunakan 'style' Yunan. Ayamnya begitu sedap, dan kicapnya memang perghhh.....'out of dis WORLD, wa cakap lu'......harganya tidaklah begitu mahal, berbaloi la dengan kesedapannya hanya rm 6 untuk sepinggan biasa, dan untuk Special, mahal sedikit dalam rm 9 lebih kurang, ntah, penulis tak berapa ingat, penulis order biasa je....Sama je bezanya bukan apa, bila order 'special', dia bagi ayam lebih untuk 2 orang makan. Itu sahaja.


Seperti biasa, tuan Lijai hanya order satu tin Coke dengan ais sebagai minuman untuk diiringi, best! Sebab air tu bergas kan? So, saya syorkan kepada tuan-tuan dan puan-puan semua, silalah mencuba sendiri masakan Nasi Ayam terulung yang kugelarkan sebagai 'terlazat di DUNIA' ini. 



Hasil Nukilan : Lijai@Sidi Rijjal

                                         

1 comment:

  1. Boleh try nasi ayam kota tinggi..mau merangkak tuan lijai lps makan rasa tak mau berhenti makan

    ReplyDelete